A webáruházak konverziós arányának meséje; régóta küzdünk ennek a rejtélynek a megfejtésével. Először is ideje tisztázni, mit jelentenek ezek a kifejezések.

webáruház konverziós arány

Mit jelent a “konverzió” kifejezés?

A konverzió alapvetően egy végcél, amit kitűztél magadnak. Mindenki számára mást és mást jelent.

Egyesek számára az amikor a potenciális vevő „vásárlóvá” alakul. Mások számára lehet az, amikor az érdeklődő a weboldalon lévő űrlapon keresztül megadja a kapcsolattartási adatait. Egyes márkák a közösségi média követőket is konverziónak tekintik, ha erre a stratégiára vállalkoznak. 

A webáruházak konverziós arányának optimalizálása nem csak egyszerűen a céloldalakra vonatkozik, hanem konkrétan a kategória- és termékoldalakra is egyaránt. 

Ez az amit jelen útmutató tárgyal. A webáruházad átalakítási tippjeinek rendkívül átfogó listája. A cikk megtanít arra, hogyan tudják a vállalkozások tulajdonosai optimalizálni ezeket a számokat, vagy legalábbis jó felé elindulni.

Webáruház konverziós arány optimalizálása

Körülbelül 1-2% -ot tekinthetünk elfogadható konverziós aránynak. Még akkor is, ha a topon vagy az online marketingből, a 2% túllépése komoly feladat.

A nap végén, ha emlékezetes vásárlási élményt kínáltál, mindig „pozitív” szereplő maradsz. Miután felépítetted az ehhez szükséges bázist, áttérhetsz néhány olyan összetettebb technikára és stratégiára, amelyek távol tartanak a versenytől.

Hogyan lehet számolni? Hipotetikusan, ha a webáruházad 10000 látogatót vonz egy adott időszakban, és közülük 100 vásárol, akkor a weboldal konverziós aránya 1%. Érted már a lényeget?

Kövesd a lenti webáruház konverziós tanácsokat a jobb eredmények elérése végett.

Számodra is kellemetlen, ha csak ülsz a babérjaidon?

Inkább felkelek és készíttetek webáruházat.

Vendég fizetési lehetőség az ügyfelek számára

Első látásra nem tűnik fontosnak, de ez a lehetőség pokoli csodákra képes. Miért fontos kérdés? Mert manapság már senkinek nincs ideje.

A hosszú és bonyolult fizetési lehetőségek alkalmazása nem csak kellemetlenségeket okozhat minden érintett számára; sok ügyfelet elűz. Képzelj el egy látogatót, aki egy perc alatt megtalálta a keresett terméket a weboldaladon; majd a következő 5 percben mindenféle űrlapot és részletet ki kell töltenie. Szerinted? Ezzel csak rontasz a konverziós arány alakulásán.

Módosítsd a komplett fizetési folyamatot

Most, hogy tudjuk, mit ne tegyünk, mit kell tennünk valójában?

Válassz egy sima és egyszerű fizetési folyamatot, ami csak a szükséges alapvető részleteket foglalja magában, és semmi mást nem tartalmaz. Lehetőség szerint ne kérj be más adatokat, mint az elérhetőségeket és a vásárlói véleményt.

Max meg kell kérned az ügyfeleket, hogy nézzenek meg 2 különböző weboldalt, mielőtt sikeresen megrendelhetnék a terméket.

Ha a webáruházad Woocommerce alapon üzemel, kérj meg egy Woocommerce szakembert, hogy integrálja az egylépcsős fizetési kiterjesztést, amely megkönnyíti az ügyfelek számára a fizetést.

Ingyenes szállítás mindenkinek

Ha magas színvonalú webáruház- és weboldal-tervező céget választasz, nem csak ügyfeleket szerzel. A folyamat ennél sokkal bonyolultabb.

Az ingyenes szállítás felajánlása lehet a különbség a selejtekkel való küzdelem és az árbevételi táblázatok havi havi emelkedése között. Annyira vonzó a szemnek, hogy nehéz továbblépni.

A versenynek köszönhetően ezek a trükkök segítenek abban, hogy kitűnj a többiek közül és nem utolsó sorban javul a konverziós arány is.

Zökkenőmentes termék visszaküldési rendszer

Ne legyél túl mohó vagy fukar, ha a visszaküldésről van szó.

Nagyon vitatott tény, de állítólag az online vásárlók több mint 30% -a rendszeres tevékenységként veszi igénybe a termék visszaküldést. Ennél fogva, ha van egy hatékony visszatérítési politika, akkor jó helyzetbe hozhatod a konverziós számokat.

Páratlan biztonságérzetet ad az ügyfeleknek. Vásárolnál olyan márkától, akinek a visszatérítési politikája 45 napos időt tartalmaz?

online biztonság

Az online biztonság a legfontosabb

Az összes Woocommerce fejlesztő és szolgáltató ugyanazt mondja – fektess a biztonságba.

Tekintettel arra, hogy a webáruházak online pénzkezeléssel működnek, a biztonság fontos probléma. A hitelkártya-adatok megadása nem egyszerű dolog. A beszámolók szerint az online ügyfelek több mint 50% -a szkeptikusnak érzi egy új márkától való vásárlást pusztán emiatt.

Hogy tudod a márkádat megjeleníteni, hogy jogosult legyél ezekre a konverziókra?

  • Integrálj a weboldaladba titkosított, ún. SSL (Secure Socket Layer) kommunikációt.
  • Használj olyan fizetési opciókat tartalmazó címkéket, amelyekben az ügyfelek megbíznak, például PayPal, Visa, Mastercard stb.
  • Jeleníts meg Hiteles biztonsági jelvényeket, amennyit csak lehetséges.

Kiemelten fókuszálj a „Kosárba” és a „Pénztár” gombra

Jól hallottad! Nem azt kérjük, hogy áraszd el weboldalad ezekkel a gombokkal, hanem csak egy mozdulat, egy egyszerű bökés megtenné.

Nem számít, mekkora gombot használsz. Ha azt akarod, hogy a látogatók rákattintsanak a gombjaidra, át kell alakítani őket. Ellenőrizd, hogy egy gomb mindig legyen a képernyőn jól látható. Ez legtöbbször a helyes irányba billenti a látogatóidat, ha dilemmába esnek.

Gyakran láthatod, hogy a sikeresebb webáruházak jelentős része áttetsző módon közvetlenül a termék képein helyezi el ezeket a gombokat, amikor a kurzor oda mozog. Ez rendkívül kényelmes a látogatók számára, mivel rengeteg időt és energiát takarítanak meg.

A termékeknek tartalmazni kell “Értékelések” szekciót

A rendszeres online vásárlást kedvelők közül 10-ből legalább 7 azt állítja, hogy a termék megvásárlása előtt elolvassa az értékeléseket. Elgondolkodtál már azon, hogy az eBay és az Amazon hogyan lett ekkora? 

Az É-R-T-É-K-E-L-É-S-E-K miatt! 

Figyelembe véve a napjaink irdatlan kereskedelmi versenyét, ahol minden nap új márkák keletkeznek, nem minden esetben választhatsz elismert márkák közül minden réspiacon. Az izgalmas árak miatt a vásárlók egyre inkább ezekhez a felfutóban lévő márkákhoz fordulnak.

Hogyan lehet a legjobban tesztelni, hogy egy márka megfelel-e az árszintjének? A termékértékelések elolvasásával.

Vevői értékelések

Helyezd előtérbe a mobil optimalizálást

A világ az egyre kisebb eszközök felé halad, és a jelenlegi helyzet szerint az okostelefonok soha nem látott népszerűségnek örvendenek.

Elmúltak azok az idők, amikor a mobil eszközöket használó online látogatók száma 60% volt; ez a szám napról napra nő. Nincs messze a nap, mikor eléri a szám a 90% -ot.

Hogyan profitálhatsz te ebből?

Íme, hogyan:

a. Gyorsabb mobil pénztár

Ez részben magától értetődő. Alapvetően a mobiltelefonon található weboldaladnak pontosan úgy kell megjelennie, mint egy alkalmazás, vagyis optimalizált módon. Add meg a felhasználóknak a lehetőséget, hogy pillanatok alatt fizethessenek.

b. Adj lehetőséget a mobil eszköz váltásra

Nos, nem mindenki okos telefon vagy tablet kedvelő. Gyakran közvetlenül a fizetés előtt a látogatók megnézik nagyobb képernyőn a megrendelésüket. Legalább adj nekik lehetőséget a váltásre.

A Google Mobile Playbook szerint a mobil keresések zöme –  68 százaléka otthon történik, ahol nagyobb eszközök állnak rendelkezésre. 

Most már érted?

c. Válassz releváns tartalmat

Minden negyedik mobilfelhasználó naponta fogyaszt videókat, amik ideális helyettesítői lehetnek a 3D termékképeknek. Ez közismert dolog! Mivel a hely egy kisebb mobiltelefonon már korlátozott, csak azokat az információ részleteket mutasd be, amelyek relevánsak az ügyfél számára, és semmi mást. A felesleges fecsegést felejtsd el!

d. Növeld meg a teret és biztosíts zökkenőmentes navigációt

A kattintható elemeket egymástól meghatározott távolságra kell elhelyezni, hogy ne zavarják egymást. A navigációnak olyan simának kell lennie, mint a vaj, a végfelhasználó kényelme érdekében.

e. Ne használj felugró kirdetéseket

Ez az egyik kulcsfontosságú pont, ha fel akarod emelni a konverziós arányt. Nem csak irritáló dolog, hanem semmi értéket nem adsz vele. Tetszett már valaha is egy előugró szalagcím, amely az arcodba fröccsen, miközben valami fontos dologgal vagy elfoglalva?

Számodra is kellemetlen, ha csak ülsz a babérjaidon?

Inkább felkelek és készíttetek webáruházat.

Dolgozz a weboldal struktúráján

Weboldalad felépítése lehet bármilyen, de ne legyen összetett. Amennyire csak lehet csökkentsd  le a lépések számát a felhasználók landolási oldala és a végső fizetési oldal közt.

Ilyen zökkenőmentes átmenetnek kell lennie a termék- és a kategória oldalak között is. Használd a szűrőket megfontoltan, a lehető legtöbb szűrési lehetőséggel. Teremts ezzel szabad teret az ügyfél számára; hogy tetszése szerinti irányba haladhasson.

Röviden, a weboldal struktúrájának olyannak kell lennie, hogy a felhasználók a lehető legkevesebb lépésben vagy műveletben megtalálhassák azt, amit keresnek

Mérsékeld a termékeid árát

Mi legyen a termék ideális ára? Itt lép be a kapzsiság. Mindazonáltal óvatosan kell lépkedned, mivel egy webáruház a számokról szól. Ugyanolyan fontos, mint a komolyabb Woocommerce webáruház fejlesztési szolgáltatások felvétele.

Egy termék különlegességének felfelé kellene emelnie az árat? Annak a terméknek, amelyet nem túl sokan forgalmaznak – az alacsonyabb árfekvésben kellene elhelyezkednie? A fesztiváloknak befolyásolniuk kell-e bizonyos egységek árát?

Az ilyen átrendezések és kombinációk végtelenek; a legokosabb lehetőség a biztonságos játék.

Mindig figyelj arra, hogy versenytársaid milyen árakon forgalmaznak; ez kezdetben piszkos munkának tűnhet, de ennek ellenére jó osztalékot fizet. Az online bolt üzemeltetésében az a legjobb, hogy folyamatosan változtathatod az árakat attól függően, hogy milyen reakciókat kapsz.

Azonban ne változtass túl sűrűn, ne hogy megzavard az ügyfelek érzékenységi hányadosát.

Jelenítsd meg a kosár tartalmát

A bevásárlókosár ikonjának – lehetőleg a jobb felső sarokban – elérhetőnek kell lennie. Egyetlen kattintással elérhetőnek kell lennie a pénztárnak és a fizetési oldalaknak a könnyű hozzáférés érdekében.

Ügyelj arra is, hogy az ügyfelek pontosan lássák a mennyiségeket, mi található a kosarukban. Hasznos, ha a termék egy kattintással megjelenik a fizetési oldalon. Ez lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy még egyszer ellenőrizze a terméket, és a megrendelését véglegesítse.

Használj bátran kupon kódokat

Ügyelj arra, hogy ügyfeleidnek ne kelljen megküzdeniük azért, hogy a  kuponkódokat megtalálják. Legyen szó a közösségi médiáról vagy webáruház promócióiról, akár internetes hirdetésekről, egy kis szeretet soha nem bánt senkit.

Biztos hallottad már a szólást: „Még több legyet foghatsz mézzel”? Nos, ez itt is érvényes. Nem azt kérik, hogy kínálj 20% vagy 40% kedvezményt, ami csökkenti a bevételed, hanem olyan intelligens ajánlatokat kínálj, mint 2 + 1, 10% kedvezmény a második tételhez és így tovább.

Csekély hatással lesz a bevételeidre, de hosszú távon felbecsülhetetlen ügyfélkört biztosít.

Mondj igent a termékleírásokra

A termékleírások nem csak SEO célokra készültek? Igen, van ilyen cél is, de ennél többről van szó, mint ami a szemnek tetszik. A vásárlók valóban elolvassák a termékleírásokat is, hacsak nem 500 szó hosszúságúak.

Azok az ügyfelek, akik tényleg számítanak, figyelnek rá, hogy pontosan miről szól a termékleírás. Konkrétan kíváncsiak a specifikációkra, a méretekre, a garanciális időszakokra, az anyagokra, hogy csak néhányat említsünk.

Még ha kezdetben szerény költségekkel is jár, hosszú távon jó ár-érték arányt hoz. 

Áldozz elég pénzt a termékfotózásra

A közösségi média előretörésével a vizuális nyelv ereje előtérbe kerül, nem is akárhogyan. Az emberek kattintgatnak, szelfiznek, videókat néznek, történeteket töltenek fel, és még mit nem. A kommunikáció és az interakció módja drasztikusan változik.

Itt lép be a termékfotózás a küzdelembe, a fotó mindig örökzöld marad. Ez egy szilárd módszer a konverziós arány javítására azáltal, hogy az ügyfelek teljes részletességgel láthatják, hogy pontosan mit is kapnak, minden szemszögből.

Különösen, ha a termékek esztétikailag olyan módon épülnek fel, ahol szükség lehet „nagyításra”, a megfelelő minőségű termékfotó elengedhetetlenné válik.

Legyél más!

Tudom, könnyű azt mondani, hogy „légy más”, de tényleg működik. Egy ennyire erős versenyben akik mást csinálnak, azok tudnak igazán nagy hírnevet szerezni maguknak.

Ha az ügyfél téged választ, akkor teljesen mindegy neki, mennyi márka van a piacon; ezért keresik a látogatók az egyedi terméktulajdonságokat.

Összefoglalás képpen álljon itt egy idézet;

„Folyamatosan látni fogjuk a digitális és a fizikai világ közeledését egymáshoz. Azok, akik meghódítják ezt a tendenciát, piacvezetők lesznek. “

– John Phillips (a PepsiCo, Inc. ügyfél-ellátási lánc és logisztika vezető alelnöke)

Ismersz egyéb konverzió optimalizálási technikákat? Írd le a cikk alá hozzászólásban.

Szóljon hozzá!





2 × egy =