Az utóbbi években a mobilhasználat óriási növekedésének vagyunk tanúi. A mobilhasználat és a mobil vásárlás egymástól elválaszthatatlanok. A vásárlói szokások változása miatt a mobil kereskedelem nagyon dinamikusan növekszik.

Mobilos vásárlás

Az okostelefonok veszik át és alakítják a digitális kereskedelem jelenét és jövőjét. Az X generáció és az ezredforduló után a Z generáció élen jár a mobil kereskedelem óriási ugrásában.

Mobil dizájn

Az internetes felhasználók 80 százaléka nem hajlandó mobilon olyan weboldalt megnézni, amely nincs mobilra optimalizálva. Ráadásul 2018 óta a Google is hátrébb sorolja a találati listán azokat a weboldalakat, melyek nem mobilbarátak.

Ez persze nem jelenti azt, hogy már csak a mobilos webdesignra kellene figyelni, hiszen a felhasználók 83 százaléka azt várja el, hogy laptopon is folytathassa a mobilon megkezdett böngészést.

Ahhoz, hogy ennek az elvárásnak megfeleljen a weboldalad mobilbarátnak (reszponzívnak) kell lennie. Ha meg akarod tudni, hogy mobilbarát-e a weboldalad, legegyszerűbb, ha a Google eszközét használod hozzá.

Ha böngészőben szeretnéd ellenőrizni, akkor mindössze annyit kell tenned, hogy elkezded lekicsinyíteni a böngésződ szélességét a számítógépeden. Ha nem változik a weboldal megjelenése, akkor sajnos az oldal nem reszponzív.

Létezik  ég egy nagyon egyszerű módszer. Google Chrome böngészőben jobb egérgombbal kattints a weblapon és válaszd a legalsó “Vizsgálat” menüpontot.

mobil teszt

Ha a bal alsó sarokban a mobil nézet ikonra kattintasz, a képernyő átvált mobiltelefonos álló nézetre. Így ellenőrizheted legegyszerűbben weboldalad mobil nézetét és a megjelenés hibáit is rögtön látod. Ezzel a módszerrel lehet posztolni Instagram-ra is, mert az insta szervere úgy érzi, hogy mobil eszközön csatlakoztál rá.

A mobiltelefonokat úgy tervezték, hogy azok megfeleljenek a fogyasztók igényeinek és maximalisan optimalizálva legyenek. Például az online vásárlás az utóbbi években jelentős növekedést mutatott, kényelme és könnyűsége miatt.

Tanulmányok szerint az online vásárlásnak csak kis hányadát tették ki a mobiltelefonon történő rendelések, egészen 2015 elejéig. A legtöbb vásárló az asztali számítógépes internetet létesítette előnyben. A mobilos vásárlások száma a jobb mobilos optimalizálás érkezésével növekedni kezdett.

Az újonnan bemutatott funkciók, mint például a felső navigációs menü, lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy bármilyen termékkategóriát könnyen kiválasszanak, akkor is ha már legörgettek. Eltávolították a hős oldalsó csúszkákat, helyettük megjelentek a ragadós menük.

Egy tanulmányban megjelent, hogy az okostelefon-használók körülbelül 82% -a vásárolt online mobiltelefonon keresztül 2015 későbbi részében. Az adatok előre vetítik a mobil vásárlás fényes jövőjét.

A jelenben a vállalkozások újraértékelik webáruházuk dizájnját, céljuk, hogy még több ügyfelet vonzzanak és biztosítsák a zökkenőmentes felhasználói élményt.

A közösségi média előnyeinek használata

A tanulmányok kimutatták, hogy az emberek átlagosan naponta több mint két és fél órát töltenek közösségi média oldalakon. Az összes internethasználó 83% -a használja a közösségi médiát. A többség okostelefonnal éri el a világhálót. Emellett néhány tanulmány arra a következtetésre jut, hogy a fogyasztók többnyire akkor vásárolnak online termékeket vagy szolgáltatásokat, miután megismerték őket a közösségi médiában.

Közösségi média

A termékek promóciója és reklámozása a közösségi médiában az egyik legjobb elképzelés az értékesítés növelésére. Mióta az emberek sok időt áldoznak a közösségi média oldalakra, ez nagyobb mobilon szerzett forgalmat jelent, és növeli a közönség tudatosságát és az eladási esélyeket.

A tanulmányok azt is bebizonyították, hogy a fogyasztók leginkább a közösségi médiában kattintanak hirdetésekre, szívesebben, mint a közönséges link hirdetésekre. A népszerű közösségi médiaplatformok, például a Facebook, az Instagram és a Pinterest bevezette a vásárlási lehetőségeket. Ezeken a közösségi értékesítési csatornákon termékeket vásárolhatsz és adhatsz el az értékesítésed további növelése érdekében.

A közösségi média központú hirdetési politika sok cég számára eredményesnek bizonyult és rendkívüli növekedést hozott.

Az online-offline szakadék áthidalása

Az Omnichannel ügyfelek azok, akik mobil eszközökkel vásárolnak  kiskereskedelmi üzletekben. Az alacsony színvonalú mobil vásárlási élmény elriaszthatja ezeket az ügyfeleket. Az Upstream Commerce Retail Intelligence felfedezte, hogy az ügyfelek körülbelül 88%-a inkább a jövőbeni vásárlásait keresi az interneten, majd a termékeket egy üzletből vásárolja meg.

Az “internetről a valóságba” magatartás segíti a vásárlókat a hasonló termékek összehasonlításában néhány általános paraméter alapján, és a termékek ár szerinti sorba állításában. Másrészt az offline-online minták azt mutatják, hogy az ügyfelek 76%-a vásárol termékeket egy boltban, mielőtt online megvásárolja. A mobilos vásárlás mellett a sorban állás elkerülése és a legalacsonyabb árak megtalálása döntött minden esetben.

Mindazonáltal azt találták, hogy az internet-hozzáféréssel rendelkező mobiltelefon-használók 82%-a használja telefonját egy termék megismerésére, mielőtt ténylegesen megvásárolja azt egy üzletből. Az erősödő mobil kereskedelem kulcsa az online és az offline különbségek csökkentése.

Egyszerűbb fizetési folyamat

Egy kifinomult és időigényes fizetési folyamat elriaszthatja online ügyfeleidet. Precíznek kell lenned, különösen akkor, ha az értékesítésed túlnyomó többsége okostelefon-használók révén zajlik.

Mindig emlékezz arra a szabályra, hogy a kevesebb a több. Az egyszerűség a ragyogás kulcsa.

Az online marketing és az internetes kereskedelem alakulása arra kényszerít, hogy a fizetési folyamatot a lehető legegyszerűbben hajtsd végre. A kevesebb kattintás, érintés és húzás növeli az ügyfelek számát, és az ügyfelek kiemelkedő elégedettségi szintjét eredményezi.

Legyen személyre szabott a teljes kosár-pénztár folyamat, legyen lehetőség az azonos cikkek csoportosítására, lehessen rögzíteni, vagy cserélni a fizetési módokat,  lehessen ajándékutalványokat érvényesíteni, a szállítási- és számlázási címek legyenek rugalmasan megváltoztathatóak.

A gyorsabb fizetési folyamat létrehozásának módjai:

  • A termék vásárlásához szükséges lépések számának csökkentése
  • Személyre szabott élmény, ahol az ügyfél a kedvenc és leggyakrabban használt módszerével fizethet.
  • Tedd egyszerűbbé a vásárlást egy “Megveszem most” gomb beépítésével, így elhagyható a termék kosárba tétele. Helyette vezesd inkább az ügyfelet egyből a pénztárba.

Az egyszerűség a kulcs. Az egyszerű folyamat növeli az eladásokat azáltal, hogy vonzza az ügyfeleket.

bankkártyás fizetés

Optimalizált és személyre szabott élmények

A vásárló figyelmének felkeltése kulcsfontosságú pont az online kiskereskedők számára. A személyre szabott élmények megteremtésével aktívan kell tartanod ügyfeleidet. Szolgáltatásaidat és termékeidet úgy jelenítsd meg, hogy felhívják a látogatók figyelmét és a potenciális vásárló jelöltek valódi vásárlókká válhassanak.

Ezt a következő módszerekkel lehet megtenni:

  • A mobil weboldal elrendezésének optimalizálása. Az ügyfelek nem fognak sok időt áldozni arra, amit keresnek. Az oldal elrendezését úgy kell megtervezni, hogy az ügyfelek kedvenc termékei gyorsan elérhetők legyenek. Könnyű legyen a termékfelfedezés.
  • A főoldali minialkalmazások használata intelligens megoldás a kollekcióban fellelhető többi termék megjelenítésére, amelyek a látogató orra előtt, a címlapon jeleníthető meg.
  • A kiskereskedők személyre szabott ajánlatokat is felhasználnak, hogy megragadják ügyfeleik figyelmét. Ha a vásárló a lakhelye szerint az ingyenes szállítási zónába esik, akkor célszerű neki ezt megfogalmazni neki email-ben egy ajánlat formájában. Egyszerű, ám figyelemfelkeltő módja, hogy tartós hatást gyakorolj a felhasználó gondolataira.
  • A felhasználói tevékenységeken és érdeklődéseken alapuló promóciók elősegítik a kiterjedt ügyfélkör létrehozását.

Továbbfejlesztett SEO szolgáltatások

A Google személyre szabott élményt teremt a felhasználók számára azáltal, hogy megjeleníti egy olyan termékkategória hirdetését, amely a felhasználót érdekli.

Például, ha egy vásárló kabátokat keres a Google keresőjében, és később más információkat kutat más weboldalakon, akkor megjelennek a hirdetések, amelyek a felhasználót a dzsekik értékesítésével foglalkozó kiskereskedelmi weboldalra irányítják.

Néha az árak vagy az árengedmények is megjelennek, hogy vonzzák az ügyfelet a linkre kattintásra.

Chatbotok használata a mobilos vásárlás támogatásához

Az egyik legújabb üzleti trend a chatbotok használata. Elterjedt módszer az ügyfelek motiválásában a termék megvásárlására, a kedvezményekről vagy a különleges ajánlatokról történő tájékoztatás, vagy emlékeztetőt ad, hogy a kosárban meg nem vásárolt termékek vannak.

A legtöbb felhasználót nem zavarják ezek az e-mailek, és nem irányítják azokat a spam mappába, hogy csökkentsék szándékod hatékonyságát.

Ezzel szemben a chatbotok egyedileg kommunikálnak a felhasználókkal.

Az online vásárlások az ezredfordulón kezdődtek el, az X generáció által. Mivel az ezredforduló óta az emberek inkább az élő szövegek felé hajlanak, mint a kommunikációs e-mailek irányába, ez a megközelítés vonzza a tömegeket.

A chat szövegek gyorsak, egyszerűek és kényelmesebbek. A chatbotok itt hasznosnak bizonyulnak. Az Oracle tanulmánya kimutatta, hogy a vállalkozások 80% -a vagy csevegőbotot használ eszközként, vagy azt tervezi, hogy hamarosan beépíti őket.

Gyorsabb oldalbetöltés

Örökös téma. A weboldalak betöltési sebessége a webáruházak esetén a legfontosabb faktor az ügyfelek megtartása érdekében. A lassú betöltési sebesség csalódást okozhat az ügyfeleknél, és elriaszthatja őket.

Fontos a weboldal vizuálisan esztétikussá tétele, de ennél is fontosabb, hogy mindenre kiterjedő, egészséges vásárlási élményt biztosítsunk látogatóinknak.

Helyi előugró keresőablakok

A mobil felhasználók körülbelül fele a helyi üzletekben és a rendelkezésre álló termékekben megkeresi a vásárolni kívánt árut, mielőtt személyesen meglátogatja a boltot.

A mobil kereskedelmet a következőképpen lehet fokozni:

  • Úgy reklámozd a termékeidet, hogy megjelenjenek a helyi keresésekben is
  • Említsd meg az árakat a landing oldalakon
  • Készíts saját helyi oldalakat a márkád számára az üzleti kilátások javítása érdekében.
  • Jelenj meg olyan oldalakon, amelyek helyi értékeléseket nyújtanak a rangsor javítása érdekében. A magasabban rangsorolt üzletek a lista tetején jelennek meg. Tanulmányok kimutatták, hogy az ügyfelek 90%-a inkább hagyatkozik az értékelésre, mint az eladó állításaira.
  • Határozd meg azokat a vállalkozásodhoz kapcsolódó kulcsszavakat, amikkel a Google Ads rendszerében fel tudod futtatni. Adj meg telefonszámot is, hogy az ügyfelek bármilyen kérdés miatt felhívhassanak.

A fentiek valójában a mobil- és a fizikai kereskedelem összeolvadását segítik, de a fogyasztók egy bizonyos részét a mobil vásárlás felé is irányítják.

Progresszív internetes alkalmazások

A legtöbb vásárló a rossz vásárlói élmény miatt hagyja el a webáruház kosár oldalát. Az okostelefonokkal órákat eltöltő emberek tömegéből csak egy apró százalék generál online értékesítést, különösen mobiltelefonon keresztül. Az ügyfelek vásárlási szokásai folyamatosan változnak, a kiskereskedők kiemelt feladata, hogy lépést tartsanak vele.

A régebben gyakran letöltött és használt kiskereskedelmi alkalmazások többsége kifutott. Egy nap alig voltak elérhetők háromszor. Ennek fő oka az volt, hogy nem tudták fenntartani a fogyasztói elkötelezettséget. A progresszív webes alkalmazásokkal azonban új dinamika jött létre.

Folyékony interakciót kínáltak, jobb felhasználói élményt, kezdőképernyőn megjelenő indítási ikonokat, alkalmazkodtak a használó eszközéhez, megnövelt sebességet és működőképességet minden platformon és böngészőben.

Ez megnövekedett mobil elkötelezettséget eredményezett. Minden internetes  kiskereskedő kiemelt feladata, hogy megtalálja, hogyan akarja ezt az átfogó megközelítést alkalmazni a progresszív alkalmazások felé, amelyek megfelelnek a közösségi média elvárásoknak és a mobil kereskedelemnek egyaránt.

A progresszív webes alkalmazások legmegfelelőbbek azon online kiskereskedők számára, akiknek működő, megalapozott háttere és széles termék- és szolgáltatás választéka van.

Minden egyes internetes kiskereskedő saját feladata meghatározni, hogyan kíván átfogó megközelítést alkalmazni a célközönségéhez és a mobil kereskedelemhez igazodó progresszív alkalmazások felé.

A mobil kereskedelem jövője

A mobilos vásárlás és a mozsárbolt már régóta versenytársak. Pár évvel korábban az offline áruházak egy lépcsőfokkal még feljebb voltak online versenytársaiknál, ám a helyezések idővel megfordultak. 

Amikor a mobil kereskedelem indult szigorú verseny kezdett kialakulni, az intelligens kiskereskedők úgy döntöttek, hogy ezt a tényezőt előnyükre fordítják és felkarolták a mobiltelefont.

Weboldalaikat felhasználóbaráttá tették, és mobil alkalmazásokat hoztak létre. Megértették a mobil kereskedelem fontosságát.

A kutatások 2015 óta kimutatták, hogy a mobil alkalmazások sokkal hasznosabbak abban, hogy a forgalmat sikeresen értékesítéské alakítsák, összehasonlítva a kiskereskedelmi weboldalakkal.

A mobil kereskedelem gyors és felhasználóbarát, teljesül vele a két leginkább áhított dolog, amit új, tech-hozzáértésű generációnk kíván.

Mikor az okostelefon-felhasználókat megkérdezték, hogy milyen funkciókra szeretnék használni a jövőben készülékeiket (azok közül, amire még nem használták) a legtöbben olyan közeljövőben elérhetővé váló funkciókat említettek, mint egyes új fizetési lehetőségek. Az okostelefon felhasználók 16%-a választotta az „okostelefon használata fizetésre kasszánál (pl. NFC-használat)”, illetve 15% választotta a „böngésző vagy applikáció segítségével történő előrendelés leadása (pl. kávé, élelmiszer)” válaszokat.

A mai, rohanó világban az optimalizált, könnyen használható mobil kialakítás alap követelmény. Az okostelefonokon keresztüli online vásárlás rekord ütemben növekszik, mert az új és továbbfejlesztett felhasználói élmények egyre több ügyfelet győznek meg a mobil vásárlás létjogosultságáról.

Az összes, ezen a területen folyó kutatásnak és fejlesztésnek a kapcsolatos tervekkel együtt a mobilos vásárlás határozottan fényes jövő előtt áll. Már most a digitális kereskedelem jelentős szegmense, és az elkövetkező években várhatóan még tovább növekszik.

Szóljon hozzá!





2 − egy =