A mobil webáruházak óriási teret hódítottak napjainkban.

Egy külföldi marketing előrejelzés szerint 2021-re az internetes kereskedelem 3,5 billió dollárt fog elérni és ennek 72,9 %-a okostelefonon fog bonyolódni. Ha webshop tulajdonos vagy és még nincs a webáruházad mobilra optimalizálva, nagyon sok pénztől esel el.

Mobil webáruház készítés

Az egyik fő ok, amiért a vásárlók többsége a mobiltelefonokat részesíti előnyben az, hogy kényelmes, gyors és útközben is elérhető. A legtöbb webáruház nem biztosítja a mobil vásárlók számára, hogy megfelelő vásárlási élményt kapjanak okostelefonjukon. A meglévő weboldal egyszerű technikai design átalakítása reszponzív weboldalra nem elegendő a mai, hozzáértő vásárlók magas elvárásainak teljesítéséhez. 

Íme néhány tervezési tipp a mobil eszközökről vásárló vevők vásárlási élményének javításához.

1. Egyszerűsítsd a vásárlást

A statisztikák azt mutatják, hogy a felhasználók átlagosan négy percet töltöttek a webáruházak böngészésével mobil eszközökről 2019-ben. Mint mobil webáruház tulajdonosnak, csak néhány perced van arra, hogy meggyőzd weboldalad látogatóit a pozitív vásárlási döntés meghozatalában.

Legyen a mobil webáruházad felépítése egyszerű és juttass el minden szükséges információt a látogatókhoz. Határozd meg ügyfeleidnek egyértelműen a vásárlás módját, ahogy a termék kiválasztásától eljut a fizetésig.

Ne feledd, hogy kevesebb, mint négy perc áll rendelkezésedre a teljes folyamat befejezéséhez. Tehát nem engedheted meg magadnak, hogy elvond az ügyfelek figyelmét.

Gyakori hiba, amit el kell kerülni: korai eladás

Gyakori hiba, amit számos mobil webáruház elkövet. Nagyon gyakran az online webáruházak megkísérelnek további termékeket eladni az ügyfélnek, még a megkezdett vásárlás befejezése előtt. Ez két ok miatt nem működik:

  • Az újabb eladás, mielőtt az ügyfél befejezte a vásárlást, túlzott információkkal és további döntésekkel terheli őt, ami növeli a kosárelhagyás kockázatát.
  • A felülértékesítés jobban működik, ha a vásárlód már vásárolt a márkádból.

A hatékony stratégia, ha a Woocommerce szakemberek úgy tervezik meg a weboldalt, hogy az eladás a vásárlás után, nem pedig azelőtt történik meg. Miután az ügyfél befejezte a fizetést, csak akkor szabad megjeleníteni a hasonló termékek listáját, mert őt már érdekli.

2. Fókuszálj a keresés megfelelő dizájnjára

Ahogy egy blog esetében is, a keresőmező kulcsfontosságú eleme az ügyfelek konverziójának, de sajnos gyakran elhanyagolják. A látogatók hamarabb megtalálják amit keresnek, anélkül, hogy kategóriákon át kéne navigálniuk.

A legfőbb szempontok, akiket a keresés témájában figyelembe kell venni:

  • Rendelkezik a keresőmező automatikus kiegészítéssel?
  • A termék képek szerepelnek a keresési eredményekben? 
  • Ha a keresést készíted, sávot, fület vagy a nagyító ikont választasz?
  • A keresősávot a képernyő tetején vagy az alján kell elhelyezni?
  • A szűrt keresés jobban működik az ügyfeleid számára? Tegyük fel, hogy hatalmas online áruházad van, óriási készlettel. A szűrők és a keresés biztosítása az ügyfeleknek jó irány, hogy néhány érintéssel gyorsan megtalálják, amit keresnek. Példaként létrehozhatsz szűrőket, amik segítenek az ügyfeleknek árkategóriák, terméktípus stb. alapján keresni.

3. Javítani kell a weboldal betöltési sebességét

Ha a webáruházad túl lassan töltődik be, az 2020-ban és azt követően óriási bűn. A legtöbb ember mobil eszközökről vásárol, mert kényelmes, gyors és megteheti útközben is. Ha webáruházad betöltése hosszú ideig tart, legyél biztos benne, hogy a vásárló nem várja meg.

weboladal technikai sebessége

A Google szerint a mobil látogatók 53%-a elhagyja a webhelyet, ha több mint 3 másodpercig tart a betöltése. A Google azt is kijelenti, hogy bár a legtöbb felhasználó váltott 4G-re, az oldalak betöltési ideje továbbra is lassú, és a mobil webáruházak többsége kimerült.

A mobil webáruházak: minél gyorsabban töltődnek be az oldalai, annál alacsonyabb a visszafordulási arány. Néhány tipp a betöltési idő csökkentéséhez:

  • Használd a PageSpeed Insights API-t – Segít mérni a weboldal teljesítményét azáltal, hogy valós idejű adatokat von be különböző forrásokból. Javaslatokat is ad a weboldal teljesítményének növelésére.
  • Csökkentsd az átirányítások számát – Minél több az átirányítás, annál magasabb az oldal betöltési ideje. Elemezd az átirányítások számát a mobil webáruházadban online eszközök segítségével, és próbáld meg csökkenteni a számukat.
  • Cél a karcsú oldal elérése – A Google szerint a weboldaladnak a képméretek és a szöveg egyszerű tömörítésével jelentősen javulhat a betöltési ideje.

4. Vigyázz a hüvelykujj zónára

Egy tanulmány szerint az emberek 49%-a tartja a mobiltelefonját egy kézben, 75%-uk pedig csak a hüvelykujját használja a főbb tevékenységekhez. A mobil eszköz képernyőjét fel lehet osztani – természetes, nyújtó és nehezen elérhető zónákra a hüvelykujj mozgása alapján.

Győződj meg róla, hogy webáruházad tervezője a mobil oldal alapvető és gördíthető részeit olyan helyekre tette, amelyek a hüvelykujj mozgásterébe esnek. A ritkábban használt dizájnelemeket elhelyezhetjük a feszített és nehezen elérhető területeken is. Fontos ezeket még a fejlesztés során rendbe tenni.

Egy másik szempont, amit figyelembe kell venni, hogy kerüld az apró kattintható linkek létrehozását, amik frusztrálják a látogatókat. Az apró kattintható linkeknek sok esélyük van arra, hogy rossz cselekedetekhez vezessenek és bosszantsák a vásárlót. Változtasd meg a kattintható elemeket szélesebb dobozokra, amik nem hibázhatnak. 

5. Kövesd a három érintés szabályt

Ez egy íratlan szabály, amely csodákat hozhat a mobil webáruházad konverzióinál. Ne feledd, minél egyszerűbb a weboldal használata, annál magasabbak a konverziók.

A három érintés szabálya kimondja, hogy maximum három érintéssel el kell érnie az ügyfélnek a kívánt terméket, miután a kezdőlapra megérkezett. Így néz ki ez az utazás:

  • A vásárló a kezdőlapra érkezik, az első érintéssel kiválasztja a termék kategóriákat
  • A második érintéssel kiválasztja az alkategóriát.
  • Az utolsó érintés, a termékoldal kiválasztása.

A vásárlónak a termék oldalról közvetlenül a pénztár oldalra kell kerülnie. Ezt6 vedd figyelembe már a webáruház készítés során.

6. Ne támaszkodj a nagyító zoomra

Néhány éve még nagy divat volt a termék nagyítás, de hamar a múlt emléke lett. Manapság a mobil webáruházak idején fontosak az arányok.
Egyszerűen fogalmazva: mobil dizájnod minden elemének arányosnak kell lennie a képernyővel. A betűtípusokat és képeket korrekt méretben kell megjeleníteni anélkül, hogy a látogatónak a képernyő összecsípésével nagyítani kellene.

Míg a mobil webáruház elsősorban a termékképekről szól, a termékleírásnak is döntő szerepe van. A legtöbb vásárló több információt keres a termékről, mielőtt rákattintana a „Kosárba” gombra.

Néhány tipográfiai tipp az olvasási élmény optimalizálásához:

  • Kerüld a kis méretű betűtípusokat, mert nehezen olvashatók.
  • Kerülendő az egész oldal nagybetűkkel való kitöltése is. Ideális esetben a soronként 30–40 karakter hosszúságú szöveg növeli az olvashatóságot.
  • A betűszín úgy legyen megválasztva, hogy kontrasztos legyen a háttér színével.

7: Végül, ne felejtsd el a kosár optimalizálását

A legfrissebb adatok szerint a kosárelhagyás aránya 2019-ben 69,57%, ez körülbelül – 4,6 trillió dollár árut jelent.

Nagyon gyakran a legtöbb mobil webáruház tulajdonos inkább a termék- és a landing oldalakra összpontosít, és figyelmen kívül hagyja a konverziós csatorna kritikus elemét – a bevásárlókosarat. Néhány tipp, hogyan optimizáld a kosár oldalad dizájnját:

  • Kerüld el a megerősítést, inkább küldj értesítést – Ahelyett, hogy megkérdezed a vásárlót, hogy szeretné-e a terméket hozzáadni a kosárhoz, küldjön egy értesítést, amelyben tájékoztatod, hogy a termék a kosárba került.
  • Kerüld el a hosszú fizetési oldalakat – Ne feledd, a vásárlók egy képernyőn megjelenő billentyűzet segítségével gépelnek egy mobil eszközön. Próbáld meg korlátozni az ügyféltől gyűjtött információkat, és csak a legfontosabb adatokat kérd.
  • Add meg a lehetőséget az ügyfeleknek a fizetéshez saját felhasználói profil létrehozása nélkül. Ha ügyfeleid vendégként szeretnének vásárolni, kell, hogy tudjanak úgy fizetni.
  • Győződj meg róla, hogy a bevásárlókosár sorolja fel a termékek minden részletét, például – méret, mennyiség, ár stb. -, hogy az ügyfél folytathassa a folyamatot anélkül, hogy visszatérne a termékoldalra az adatok megerősítéséhez.
  • Ha engedélyezted a kuponkódokat, ellenőrizd, hogy a mező elérhető-e anélkül, hogy az ügyfélnek külön rá kellene keresnie.

Fókuszálj a felhasználói élmény egyszerűsítésére

Ha nincs időd vagy kellő ismereted az itt felsorolt tippek végrehajtására, ne aggódj! Itt kiválaszthatod a legjobb SEO szolgáltatásokat és mobil webáruház terveződet, aki a fent leírt iránymutatások alapján dolgozik a webáruházakkal.

Legvégül ne feledd, a mobil és keresőbarát webáruház célja az, hogy az ügyfeleknek fájdalommentes felhasználói élményt biztosítson, befejezzék a vásárlási utat, és visszatérő vásárlókká váljanak.

Szóljon hozzá!





hat − 2 =